Taruds Blogg

Israel, Norge og palestinere – إسرائيل والنرويج والفلسطينيين – ישראל, נורבגיה והפלסטינים – Israel, Norway and the palestinians

Den første president av Palestina

Posted by Tarud den 08.06.2011

Kåre Willoch får et palestinsk pass

Kåre Willoch får et palestinsk pass

8. juni 2011, fikk Kåre Willoch et palestinsk pass som takk for sin innsats for palestinere.  Innsats som har bestått, for det meste, av sverting av staten Israel, omskriving av historie og skjulte antisemittiske kommentar.

Det er mye som tyder på at i september 2011 kommer FN til å stemme for en palestinsk stat.  Største problem for palestinere i denne sammenhengen er å finne en president som er akseptert både av Hamas og av Fatah.  En president som kan samle det palestinske folket og føre dem videre i deres kamp (for å utslette staten Israel).

Willoch er uten tvil den rette mann for jobben.  Han har lang erfaring som politiker og flere år som statsminister.  Han er populær blant tilhengere av Fatah, Hamas og de andre palestinske fraksjoner.  Han er gammelt nok, flink med å smile og kler seg bra i en dress.

”Men han er ikke palestiner” vil du kanskje tenke – dette er ikke noe problem.  Willoch er like mye ”palestiner” som det fleste andre palestinere.  Hans besteforeldre kommer nemlig heller ikke fra Palestina, og etter å ha bodd i landet i 2 år vil han bli betraktet som innfødt palestiner (iht. FN bestemmelsen…).

Det største problemet kan være manglende skjegg.  Men med litt improvisering (løsskjegg?) kan også dette problemet løse seg.  Et annet mulig problem kan være at Willoch hittil ikke har benektet jødeutryddelsen under den andre verdenskrig.  Dette kan også løses så snart han lærer seg arabisk og kan snakke til sine nye landsmenn på deres eget språk, slik som den nåværende president, Abbas, gjør.

Kåre Willoch kan bli en populær palestinsk president.  Han er flinkt til å snakke med store meningsløse ord.  Han er konservativ og vil passe fint inn i den muslimske staten uten store problemer.  Og viktigst av alt – han liker ikke jøder, ikke den type jøder som vil leve i en egen stat og som er villig til å forsvare seg.

4 kommentar to “Den første president av Palestina”

  1. unn-harriet punsvik said

    Jeg syntes ikke dette var slemt…

  2. AbeBird said

    English to Norwegian translation

    Det er veldig oppmuntrende å se at det er fortsatt noen nordmenn som holder deres sinn klar og fornuftig å forholde seg til virkeligheten og fakta i Midtøsten, mens andre mister sinnet fordi deres anti-Israel rare og hard propaganda og falske beskyldninger.

    Takk for din fantastiske ånd, edru samvittighet og varme følelser, ikke bare overfor Israel, men hovedsakelig for å holde moral og anstendighet i det norske samfunnet opp.

    (Jeg beklager hvis min norsk laks ikke er godt skrevet, men jeg har googled det fra engelsk til norsk og håper jeg at jeg fortsatt blir forstått riktig).

    Abe Bird
    Israel
    aviefar@yahoo.com

  3. Tarud said

    Etter å ha skrevet mitt innlegg “Den første president av Palestina” i “Verdidebatten” til Vårt land, fikk jeg følgende e-post:

    Hei Tarud.

    Innlegget ditt er slettet, mest fordi du fremstår som anonym. Det er også injurierende å hevde at Willoch har antisemittiske uttalelser. For å delta på verdidebatt.no må du stå fram med ditt eentlige navn. Jeg har derfor blokkert deg som bruker.
    Mvh
    Debattredaksjonen

    Og her er mitt svar:

    Til den anonym “Debattredaksjon” / Vårt Land

    Din sletting av mitt innlegg “Den første president av Palestina“ og profilen min i verdidebatten.no bekrefter mine påstander (i andre innlegg) om det skjev holdning norske media har til konflikten i Midtøsten. Der er spesiell skuffende at også flere av de kristne i Norge går i samme felle og støtte det “palestinsk eventyret” uten å ta hensyn til FAKTA.

    Angånde påstanden om at jeg “fremstår som anonym”. Den er selvfølgelig rett, MEN om jeg ville ha skrevet mitt fult navn, Elvin Tarud, og min adresse og et bilde, ville ikke ha dette vært mindre anonymt av den grunn. Jeg er ikke mer anonym enn alle de andre deltakere i Verdidebatten eller “Debattredaksjonen” som har skrevet under deres e-post. De alle fleste som skriver innlegg på internett i dag er egentlig anonyme. Dere går ikke å sjekke faktisk at et navn, e-post adresse, bilde og alder stemmer faktisk med de som skrev innleggene.

    Angående deres påstand om at det er “injurierende å hevde at Willoch har antisemittiske uttalelser”. Jeg forstår godt at Willoch er fremdeles populær i Norge og at det kan være vanskelig å høre slike påstander. MEN det betyr ikke at påstanden er faktisk feil! Undersøkelser som ble utført i de siste viser at jødehat (antisemittisme) i Norge økte kraftig i de siste årene. Det er faktisk slik at jødehat har ikke vært høyere siden den annen verdens krig. Om “Debattredaksjonen” til Vårt Land ville ha sjekket årsaken til det, ville dere ha oppdaget at Kåre Willoch har mye av “æren” for det. Han er selvfølgelig ikke alene om dette, men på grunn av hans språkdyktighet og manipulering av fakta, har han hatt stor påvirkning av norsk opinion. Påvirkning som er en av årsakene til det økende jødehat i Norge.

    Et eksempel er Willoch uttalelse i 2009 at utnevnelsen av en jødisk stabssjef til USAs kommende president Barack Obama, vil føre til en mer Israel-vennlig politikk. Dette til tross for at Rahm Emanuel er kjent for sin Israel-kritisk holdninger. Er ikke dette en klar antisemittisk uttalelse???

    Dere får lov til å vise mitt brev i deres Verdidebatt – hvis dere tør…

    Hilsen
    Elvin Tarud

  4. Marine L. said

    Bra skrevet🙂

Skriv en kommentar her

