Taruds Blogg

Israel, Norge og palestinere – إسرائيل والنرويج والفلسطينيين – ישראל, נורבגיה והפלסטינים – Israel, Norway and the palestinians

Israelsk turist i dyrehage

Posted by Tarud den 08.10.2011

En israeler er på ferie i Norge og er på besøk i dyrehagen i Kristiansand når han ser en lite jente lener over gjerdet til løvenes område.  Plutselig griper en stor løve jakken hennes og prøver å dra henne over gjerdet mens hennes foreldre står lamslått og skriker.

Israeleren går til gjerdet og slår et kraftig slag på løvens nese.  Løven er overasket av den smertefull slaget og slipper jenten.  Israeleren hjelpe jenten ned fra gjerdet og til sine glade foreldre.

En VG journalist som var tilfeldig i nærheten går til israeleren og sier “det var den modigeste ting jeg har sett i mitt liv”, og israeleren svarer “det var ikke noe å snakke om, løven var bak gjerdet, jenten var i nød og jeg følte at dette var den riktige ting å gjøre”.

Journalisten sier “vel, jeg er en journalist i en stor norsk avis og jeg skal sørge for at denne heltemodig innsatsen din vil få oppmerksomhet i morgendagens avis”.  Og så spør journalisten “kan du fortelle meg litt om din politiske tilhørighet”.  “Jeg stemmer Likud” sier israeleren, og journalisten springer av gården.

På første siden av VG, neste dag står det:

HØYRE EKSTREMIST ISRAELER ANGREP EN AFRIKANSK INNVANDRER OG STJAL HANS LUNSJ

Skriv en kommentar her

